Workshop 'Zaaien en verspenen', 1 april

Zaterdagmiddag 1 april zijn we met een groepje leden gastvrij ontvangen bij Velt in Gemert voor de workshop 'Zaaien, verspenen, goed zaad herkennen, verplanten enz.'

Hoewel er een aantal doorgewinterde moestuinleden bij waren viel er nog genoeg te leren. Onder leiding van Ido Cranen en Loek Willems was het een leerzame middag. Onder het genot van koffie en thee was het theoretische gedeelte binnen in de tuinkamer van ‘Heerlijck Hopveld’. Daarna was het tijd om naar buiten de tuin in te gaan. Jammer genoeg werkte het weer niet echt mee en bewezen de paraplu’s hun nut. Al onze vragen werden ondertussen beantwoord.

We mochten zelf jonge peperplantjes verspenen. Om goede zaaigrond te krijgen werd de kompost gezeefd. Tevreden ging ieder met een paar plantjes naar huis.

Genoeg inspiratie opgedaan om vol goede moed thuis in  de eigen tuin aan de slag te gaan.

Link:  'Heerlijck Hopveld'