Lezing: The Dutch Wave', 1 oktober

• we beginnen om 20.00 uur in Zalencomplex Dientje, Kerkstraat 9 in Gemert
  • gratis voor leden en € 7,50 voor niet-leden
  • opgeven is niet nodig

Hub Driessen kennen we van vorige lezingen bij onze afdeling en deze zijn altijd boeiend.
Vanavond is het thema 'The Dutch Wave', tuinieren in de geest van de bekende hovenier en tuinarchitect Piet Outdolf uit de jaren ’70. Zijn kenmerk is natuurtuinen en natuurlijk uitziende tuinen. Ook vandaag de dag heel actueel. Hij had ook vernieuwende ideeën over het gebruik van vaste planten met een natuurlijke uitstraling in combinatie met grassen.

Hub bespreekt met ons de werkwijze van deze idealistische tuinarchitect. Enkele van Piet’s uitspraken zijn: 'Een tuin moet het hele jaar bloeien'. 'Ik wil in een tuin niet de natuur imiteren, maar er natuurlijk uit laten zien'. Of deze: 'Een plant is pas het aanplanten waard als hij ook na de bloei en afsterven nog mooi en interessant is'.

Na de pauze bespreekt Hub aan de hand van een plantenlijst, de planten die Piet Outdolf veel gebruikt voor zijn ontwerpen en daar wereldberoemd mee werd. Kortom dit wordt weer een boeiende avond. We hopen veel tuinliefhebbers te zien op deze avond.

Ook vanavond staat er weer een plantje klaar voor alle aanwezigen